جلسه رسمی شورای شهر| بررسی تفریغ بودجه شهرداری کیلان/ انتصاب دبیر کارگروه فرهنگی، مذهبی و اجتماعی شورای شهر کیلان

folder_openاخبار شورای اسلامی شهر, مصوبات شورا

شورای اسلامی شهر کیلان عصر سه شنبه یکم خرداد ماه جلسه رسمی داشت.

نطق پیش از دستور و اطلاع رسانی مسائل روز، تقدیم حکم دبیر کارگروه فرهنگی مذهبی اجتماعی شورای اسلامی، بررسی تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری همچنین ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شورای شهر، بحث و گفتگو در راستای چگونگی بهره مند شدن شهروندان شریف کیلان از مزایای قانون بازآفرینی شهری، بررسی طرح ها و مکاتبات رسیده عناوین دستور این جلسه بودند.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، پیمان آقاجان احمدی با اشاره به حادثه جانسوزی که برای رئیس جمهور محبوب و همراهان گرانقدرش به وقوع پیوست گفت: آمدن و رفتن این بزرگمرد خستگی ناپذیر اسرار خاص خود را دارد؛ از کودکی دلباخته ثامن الحجج باشی به افتخار تولیت آستان مقدسش دست پیدا کنی هشتمین رئیس جمهور ایران اسلامی بشوی روز آغاز کار دولتت روز تولدش باشد و روز پرواز ملکوتی ات باز با روز تولدش مقارن شود تا خورشید ایران برای اولین بار در طول تاریخ حرم نورانی اش را برایت سیاهپوش کند؛ در اینها سری خاص نهفته است که باید سید ابراهیم رئیسی باشی تا این چنین سرنوشتی برایت نوشته شود.

این ضایعه جانسوز را محضر امام زمان(عج) و نایب بر حقش رهبر فرزانه انقلاب، همسنگران ایشان در دولت مردمی، اهالی شریف کیلان همچنین به نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند برادر عزیز و گرانقدر آقای مهندس طاهر خانی که واقعاً همچون رئیس شهیدش پرتلاش و خستگی ناپذیر است عرض تسلیت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مسعودی میهمان بخش بعدی بود که به منظور تقدیم حکم دبیری کارگروه فرهنگی مذهبی اجتماعی شورای اسلامی شهر به این نشست دعوت شده بود.

اعضاء شورا با عرض تسلیت حادثه بالگرد به ایشان و تشریح اهداف شورا از تشکیل این کارگروه مهم ضمن تشکر بابت پذیرش این مسئولیت ،برایشان آرزوی موفقیت نمودند.

در ادامه امام جماعت کیلان شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی را تسلیت گفته و به برخی از سجایای خاص اخلاقی این مرد بزرگ اشاره کرد.

علی اکبر مسعودی با دارای اهمیت دانستن برنامه های شورا در راستای تشکیل کارگروه ها و توجه ویژه شورای ششم به امور فرهنگی و مذهبی بابت این انتخاب قدردانی نمود.

پس از تاُیید تشکیل کارگروه فرهنگی مذهبی اجتماعی و انتخاب حجت الاسلام مسعودی به عنوان دبیر این کارگروه ،حکم وی توسط رییس شورا صادر و در این نشست رسمی توسط مهندس قمی عضو محترم شورای شهر کیلان به ایشان تقدیم گردید.

بررسی و تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری و سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر کیلان دستور بعدی جلسه بود. این گزارشات پس از اخذ نظر مساعد کمیسیون برنامه بودجه و عمران شهری پیش از این هم در صحن شورا مطرح شده بودند که با کفایت بررسی ها به تصویب رسیدند.

بررسی آیین نامه و قوانین باز آفرینی شهری به منظور تدوین مقررات در راستای برخورداری شهروندان شریف از تسهیلات ویژه این موضوع دستور بعدی جلسه بود که پس از طرح مباحث ابتدایی مقرر گردید تحقیقات و مطالعات لازم انجام و سپس در جلسات آتی پیگیری گردد.

طرح دو فوریتی پیشنهادی اعضاء جهت نامگذاری محور کمربندی دستور بعدی جلسه بود که پس از طرح به تصویب رسید. بنابر این مصوبه محور ورودی به شهر (از انتهای محور ایوانکی_کیلان) تا شهرک امام خمینی (ره) به نام علامه محمد باقر سارانی و محور کمربندی کیلان حد فاصل میدان گردو تا کوی قائم به نام رئیس جمهور محبوب و مردمی شهید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و بلوار جدید الاحداث کردر به نام خلیج فارس نامگذاری شدند. محدوده مابین شهرک امام تا میدان گردو پیش از به نام رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) مزین شده است.

بررسی لوایح شهرداری محترم کیلان و سایر مکاتبات ورودی بخش پایانی این جلسه رسمی بود.

جلسه رسمی سه شنبه یکم خرداد ماه شورای اسلامی شهر کیلان که راُس ساعت ۱۵ با تلاوت آیاتی از کلام الله و با حضور پنج عضو این شورا آغاز شده بود با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) حوالی ساعت ۲۰ خاتمه یافت.

این نشست رسمی ۴ مصوبه داشت و با تصمیمات اخذ شده و به منظور شفافیت هر چه بیشتر گزارش اقدامات هفتگی همچنین جلسات رسمی شورای شهر کیلان به صورت مستمر منتشر و از کلیه پیشنهادات در راستای شفافیت بیشتر صمیمانه استقبال خواهد شد.

کلمات کلیدی: , , , , ,

مطالب مرتبط

فهرست