جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کیلان/ بررسی و رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های آبی شهر کیلان

شورای اسلامی شهر کیلان عصر سه شنبه هشتم خرداد جلسه رسمی داشت و نطق پیش از دستور، بررسی مسایل روز، گفتگو با رئیس اداره آب و فاضلاب کیلان، و بررسی لوایح و مکاتبات دریافت شده عناوین دستور این جلسه بودند.

در آغاز جلسه و پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید رئیس شورای شهر ضمن خوش آمدگویی حضور اعضاء محترم به اطلاع رسانی درباره مسائل روز و ارائه گزارش اقدامات روزهای اخیر پرداخت.

پیرو نگرانی هایی که در رابطه با آب شرب وجود دارد و با پیگیری های اعضاء شورا حضور یوسفی نیا رئیس جدید آبفای کیلان با فوریت در دستور کار قرار گرفته بود که متعاقب آن ایشان راُس ساعت مقرر در صحن شورای اسلامی شهر کیلان حاضر شدند.

اعضاء شورا ضمن تبریک سمت جدید به وی به بیان نقطه نظرها و پیشنهادات خود در رابطه با آب شرب پرداختند.
یوسفی نیا، با تشکر از برگزاری جلسه این دعوت را نشانه توجه شورای شهر به موضوع آب شرب دانست و توضیحاتی مشروح در رابطه با اقداماتش از زمان پذیرش این مسئولیت ارائه کرد.

وی با اشاره به نتایج ارزشمند اقدامات بهنام باقری در جایگاه مدیریت آبفای کیلان به خصوص اصلاح شبکه و تعویض لوله های فرسوده در سطحی وسیع گفت: اگر این پروژه ارزشمند انجام نمی گرفت امروز شرایط واقعاً بحرانی بود.

یوسفی نیا با بیان سوابق کاری خویش و اشرافی که از قبل به شهر کیلان داشته برنامه های هدف گذاری شده اش را شرح داد و گفت: همه تلاش و سعی مان را به کار می گیریم تا رضایت شهروندان شریف جلب شود و البته به کیفیت آب شرب هم توجهی خاص خواهیم داشت.

لزوم توجه به حقوق کیلان از طرح انتقال آب شرب شهر از مبداً هومند کیلان برای جمعیت ۲۰هزار نفری کیلان و حومه در طرحی که گذشت خیران کیلانی در آن نقش داشته و رییس شورای اسلامی وقت شهر به عنوان کارفرما قرارداد پیمانکار را امضاء نموده، تعریف حجم مخزن جدید با در نظر گرفتن جمعیت پذیری شهر در آینده، تعریف منابع جدید آبی، قابل پذیرش نبودن هر گونه قطعی آب شرب از سوی شورای شهر، لزوم اصلاح هرگونه ایراد شبکه، برنامه ریزی جهت تبیین فرهنگ مصرف صحیح و جلوگیری از اسراف، تدوین مقررات در راستای جلوگیری از مصارف نامتعارف از آب شرب، تعامل و هماهنگی حداکثری شورای شهر و آبفا، بررسی و امکان سنجی ایجاد تاُسیسات تصفیه فاضلاب به خصوص الزامی بودن ایجاد این تاُسیسات برای هر شهرک احداثی و… بخشی از عناوین مهم جهت عنایت ویژه در پایان این نشست صمیمانه بود.

موضوع اختصاص زمین برای احداث مخزن جدید با تنظیم درخواست مربوطه توسط بهنام باقری مدیر وقت آبفای کیلان و تحویل آن در ۲۷ آذر ماه سال ۱۴۰۰ به پیمان آقاجان احمدی جهت تقدیم به مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان تهران آغاز شد که پس از پیگیری ها و تلاش های بسیار اخیراً با تخصیص زمین جهت احداث این مخزن موافقت گردید و متعاقب آن برنامه ریزی ساخت در حال تدوین می باشد.

بررسی لوایح شهرداری محترم کیلان و سایر مکاتبات وصولی بخش پایانی جلسه سه شنبه بود که طی آن دو لایحه شهرداری تصویب و سه لایحه طرح شده در کمیسیون برنامه بودجه و عمران شهری جهت ارائه اطلاعات تکمیلی به شهرداری عودت داده شد.

این جلسه که ساعت ۱۵:۳۰ با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و با حضور ۵ عضو شورای شهر تشکیل شده بود با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) ساعت ۲۱ خاتمه یافت.

مطالب مرتبط

فهرست