افزایش چهل هکتاری فضای سبز شهر کیلان/ درختکاری در بخشی از محور فرهنگی اقامتی ورزشی امام علی (ع)

folder_openاخبار شورای اسلامی شهر, مصاحبه

بر اساس طرح مورد نظر مقام معظم رهبری در راستای کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال و هم زمان با هفته منابع طبیعی کاشت درخت در طرح چهل هکتاری شهر کیلان آغاز شد.

پیمان آقاجان احمدی با اعلام این خبر گفت : این یک آغاز است برای درختکاری محور امام علی (ع) ، به عنوان مجموعه ای فرهنگی ورزشی اقامتی که در دستور کار مدیریت شهری کیلان قرار دارد.

بلندترین نقطه کوه های بالادست باغستان سلامت حد فاصل شهرداری تا محله کردر با چشم اندازی بی نظیر و رویایی به رشته کوه البرز، قله دماوند، محور فیروزکوه، شهر کیلان، شهرها و روستاهای اطراف برای احداث محور اصلی که صرفاً پیاده رو بوده و تردد خودرو در آن مجاز نمی باشد؛ در نظر گرفته شده است.

آقاجان احمدی افزود: در فاز اول این پروژه علاوه بر محور پیاده روی مرکزی با درختان مجاور، مقبره شهدای گمنام ، پیست دوچرخه کوهستان، ۱۴ برج نوری، رستوران، اقامتگاه بومگردی، مجموعه ورزشی، فضای سبز و… تعریف شده که البته قابلیت اضافه شدن امکانات قابل توجه دیگری هم در آن وجود دارد که می توان گفت طرح ابتدایی ، جانمایی عرصه و بخشی از اقدامات قانونی در راستای اخذ مجوزات لازم با حمایت های ارزشمند فرماندار محترم شهرستان و تلاش مدیریت شهری انجام شده و امیدواریم کاشتن نهال که حالا شاهد آن بودیم؛ افزایش سرعت تحقق این پروژه مهم را در پی داشته باشد.

آقاجان احمدی در پایان گفت : متعاقب مصوبه شورای اسلامی شهر در راستای معرفی منطقه بزرگ کیلان به عنوان مقصد ویژه گردشگری تلاش می کنیم با بهره گیری از پتانسیل های موجود نگاهی متفاوت به صنعت توریسم شکل بگیرد لذا با تمام توان و امکانات از طرح های گردشگری و علاقمندان فعالیت در این عرصه حمایت کرده و البته نیازمند حضور و همراهی صاحب نظران و علاقمندان به کیلان عزیز در این مسیر هستیم.

مطالب مرتبط

فهرست