پیگیری تعیین تکلیف نحوه مدیریت سالن تربیت بدنی شهدای شهر کیلان

folder_openاخبار, اخبار شورای اسلامی شهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری کیلان، پیمان آقاجان احمدی با اعلام خبر برگزاری نشست جهت پیگیری نحوه مدیریت و ارتقاء سطح خدمات در سالن تربیت بدنی به شهروندان شریف اظهار داشت: از آغاز دوره ششم همواره بنا بر این بوده که مدیریت شهر و خدمت رسانی به مردم محدود به نظارت بر شهرداری و امور مرتبط با آن نباشد و با استفاده از اختیارات قانونی در ابعاد مختلف جهت بهبود کیفیت زندگی در شهر و ارتقاء رضایتمندی شهروندان خوب کیلانی برنامه ریزی شود. پیرو این سیاست موارد متعددی در دستور کار قرار گرفت؛ که می توان افتتاح درمانگاه شبانه روزی بعد از سالها انتظار را هم در این لیست قرار داد؛ موارد قابل توجهی همچون تاُسیس تعاونی مسکن، طرح های اشتغال زا و… هم پس از طی فرآیندهای مطالعاتی امکان سنجی و قانونی اعلام خواهند شد.

وی افزود: تعیین تکلیف سالن تربیت بدنی از ابتدای دوره ششم در لیست اولویت ها قرار داشت؛ چرا که در صورت برنامه ریزی صحیح، این واحد می تواند؛ علاوه بر نقش آفرینی در پر کردن مناسب و استاندارد اوقات فراغت شهروندان به ارتقاء سطح سلامت جسمانی ایشان هم با استفاده از ورزش کمک نماید. متاُسفانه در دوره های گذشته مدیرت شهر اقدام مناسب منتج به تصمیم نهایی و عملی در رابطه با این مرکز نداشته، اداره ورزش و جوانان هم این سالن را به حال خود رها نموده و تنها در مقاطعی بنابر نیاز اهالی، شهرداری خدماتی محدود را ارائه داده که این هم با توجه به عدم برنامه ریزی و نداشتن سمت قانونی مدیریت شهر در رابطه با سالن تربیت بدنی، همواره با اما و اگر همراه و حاصل لازم را در پی نداشته و نهایتاً مردم خدمات لازم را دریافت نکرده اند.

از ابتدای دوره ششم با توجه به اهمیت موضوع و تلاش شورای شهر جهت انجام وظیفه در همه امور محوله با نگاه متفاوتی به مسئله پرداخته و به استناد مفاد ماده ۸۰ قانون شوراها و اختیارات حاصل از آن پیگیر برنامه ها و اقدامات اداره ورزش و جوانان شهرستان برای شهر بودیم؛ که این مهم با تغییر مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند روند مثبتی پیدا کرد تا اینکه به منظور تحقق سریع تر اهداف صبح شنبه دهم دی ماه با حضور در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران جلسه ای در دفتر دکتر جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد و در راستای تغییر وضعیت سالن تربیت بدنی به توافقات خوبی دست یافتیم.

آغاز فرآیند واگذاری سالن تربیت بدنی به مدیریت شهر که بر اساس اصرار شورا حداقل سه سال، با امکان تمدید آسان خواهد بود، مهم ترین بخش این توافقات است. با اینکه از آغاز به کار دوره ششم مدیریت شهر اقداماتی جهت مرمت ساختمان، سیستم گرمایشی، نور، خرید تجهیزات و… صورت گرفته اما این اقدامات اصلاً درخور و کافی نبوده و با تغییر نحوه مدیریت و از بین رفتن محدودیت ها امکان بهسازی در ابعاد مختلف و برنامه ریزی برای راه اندازی رشته های متعدد ورزشی، امکان ثبت بیمه ورزشکاران و… فراهم خواهد شد و در نتیجه مردم خوب شهر می توانند خدمات مناسب مورد نظر را دریافت نمایند. امیدواریم با تغییر شرایطی که به زودی رخ می دهد شاهد حضور مرتب و بیشتر شهروندان در سالن تربیت بدنی باشیم.

مطالب مرتبط

فهرست