توسعه صنعت گردشگری کیلان؛ اولویت مدیریت شهری در دوره ششم

folder_openاخبار, اخبار شورای اسلامی شهر, مصاحبه

پیمان آقاجان‌احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کیلان اظهار کرد: صنعت گردشگری به کلیه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که مربوط به مسافرت کوتاه مدت افراد به مکانی دور از جایی است که در آن سکونت دارند؛ این مسافرت می‌تواند با هدف گذراندن اوقات فراغت انجام شود یا اهداف دیگری مانند تجارت، دیدار دوستان یا خانواده دلیل آن باشد.

وی افزود: این صنعت یکی از بزرگترین صنایع جهان بوده که اقتصاد بسیاری از کشورهای توریست‌پذیر را دگرگون کرده است؛ این صنعت ظرفیت آن را دارد که با ایجاد فرصت‌هایی برای سرگرمی و تفریح گردشگران به درآمدزایی هرچه بیشتر مناطق کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان گفت: تاریخ و تمدن جزو لاینفک هویت هر کشور است و کشورهایی که از این موهبت برخوردارند به خوبی از ظرفیت‌های گردشگری آن بهره گرفته‌ و پیشرفت قابل‌توجهی در صنعت گردشگری خود ایجاد کرده‌اند.

آقاجان‌احمدی با اشاره به اینکه کشور ایران نیز از جمله کشورهایی است که با تمدن و تاریخ چندین هزارساله خود، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌نماید، تصریح کرد: یکی از مفاهیم صنعت گردشگری، اکوتوریسم یا بومگردی به حساب می‌آید که نوعی از گردشگری مبتنی بر طبیعت است و از جوامع محلی و مقصدهای زیست محیطی، فرهنگی و اقتصادی بهره‌مند می‌شود.

*قدمت غیرقابل انکار 18 هزار ساله شهر کیلان

وی با اشاره به شهر تاریخی و با تمدن شهر کیلان بیان کرد: شهر کیلان در جنوب شرقی شهرستان دماوند و در مرز استان‌های تهران و سمنان با مستندات غیرقابل انکار، نزدیک به 18 هزار سال قدمت دارد و آثاری از دوران پارینه سنگی در این شهر کشف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان افزود: کیلان به‌عنوان یکی از شهرهای تاریخی در کشور با داشتن آثار طبیعی و تاریخی از جمله مسجد جامع، قلعه‌های کوهان و حاج عسگر، حمام‌های شمس، علی جمال و اتحاد، درخت چند هزارساله چنار ساران ، امامزادگان کوهان، ساران و زیارت ، آب و هوای عالی ، چشم اندازهای طبیعی ، کوهستان و… ظرفیت‌های‌ بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های بومگردی دارد.

آقاجان‌احمدی گفت: با توجه به تدوین سند توسعه چشم انداز برای شهرستان دماوند، صنعت گردشگری، یکی از شاخصه‌های توسعه و پیشرفت در این شهرستان تعریف شده است که در این زمینه، می‌توان با بومگردی درآمدزایی بسیار عالی در کنار استفاده ‌از ظرفیت‌های زیست محیطی و فرهنگی منطقه ایجاد کرد.

*تحقق توسعه گردشگری با حمایت سرمایه‌گذاران در شهر کیلان

وی تصریح کرد: در همین راستا، یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر کیلان توجه به صنعت گردشگری به‌ویژه بومگردی یا اکوتوریسم در این شهر بوده که برنامه‌های مختلفی برای رشد این صنعت تدوین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کیلان بیان کرد: بی‌شک رشد و توسعه گردشگری در کیلان در گرو حمایت و تعامل مجموعه مدیریت شهری است که ما تلاش خواهیم کرد تا این مهم را با حمایت‌های همه‌جانبه در این شهر محقق سازیم.

آقاجان‌احمدی تأکید کرد: بر همین اساس، از تمام سرمایه‌گذاران، افرادی که خانه‌های قدیمی با قابلیت بومگردی دارند و علاقه‌مندانی که به دنبال درآمدهای اقتصادی و پایدار از این راه هستند، دعوت می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شهر کیلان به این مهم دست یابند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت و برنامه‌های شورای اسلامی شهر کیلان در کنار حضور سرمایه‌گذاران بتوانیم با ایجاد طرح‌های مختلف بومگردی، شهر کیلان را به رشد و توسعه صنعت مهم گردشگری برسانیم.

انتهای پیام/

کلمات کلیدی: , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

فهرست